2012-01-16

Jubelidioten Juholt

SAP är nu nere på 23%. Bottenrekord. Men Juholt mår bra. Som svar på frågan hur han haft det i Mexico svarar han som bara han kan: "Jag har vilat, förberett mig, planerat, läst och studerat. Jag är en bättre människa idag än jag var i december". Sen kliver han upp på Folk och Försvar och levererar praktfulla nya grodor. Ännu en lögn. Vägen till helvetet är kantad med goda föresatser.

I Expressen förklarar han döper han om sin lögn och förklarar den med orden: "Jag ser drastiska ordval som en förhandlingsinvit".

Sen förvärrar han det hela genom att påstå hans felaktiga påståenden beror på att: ... Min nya analys ligger på en för hög nivå helt enkelt och då väljer försvarsministern att blogga om detaljer". Nu finns Djävulen i detaljerna. Och dom har Juholt aldrig haft koll på. SAPs utdragna självmordsprocess fortsätter inför öppen ridå. Och här finns försvarsministerns replik. Som det sägs här: man borde kunna begära av ordföranden för Sveriges största riksdagsparti att tankar och förslag hänger samman och inte ändras beroende på sällskapet, stunden eller frågorna. Det är något fel på Juholt. 

Inga kommentarer: