2010-10-18

Fotboll, flaskor och flickor


Att det sups inom idrotten är inget nytt. Supporterkulturen ligger i flaska. I förrgår gick jag (nykter) tillsammans med småhuttande, "sjungande" (skränande) fotbollssupporters. En av dom berättade att när hans lag förlorar, så brukar tjejen hans sticka hemmifrån av rädsla för att åka på stryk! Han svarade aldrig på min fråga om han spöat henne? Istället fick jag veta att nu skulle dom skiljas. Han hade hittat en ny. Så pratade han porrbutiker och att han var Sverige-Demokrat och levde för fotboll. Så kan också livet se ut.

Tänkte på honom och klunkande polare då jag läste Roberto Mancini´s förvånade kommentar till det hejdlösa supandet bland engelska fotbollsproffs? Mancini fattade inte varför de alltid ska supa skallen av sig? Varför gör de inte som jag själv gjorde när jag spelade, undrar Mancini? Tar något glas för att sen följa med någon kvinna hem? För den som inte vet så basar Mancini för världens rikaste klubblag, Manchester City.

Inga kommentarer: