2015-10-23

När tiden byter skinn

Skinnbytet har pågått sedan 1990-talet och lär fortsätta. Vi lever i en minst sagt märklig epok. Som jag ser på saken är det nog dags för den opolitiska människan att börja kippa efter luft. Hon som ogillar opinionsyttringar ( hon vet bäst själv ), lever tillbakadraget och vänder politiken ryggen.
När det gäller individer som jag känt och känner, har jag sedan tonåren placerat in dom i ett eget psykologiskt museum.
I fantasin har jag satt dom i personlighetsmonter + foto på bostad. En del bor i kalla och dragiga hus, andra i små borgar och personliga kyrkor, andra hänger i en väntkur längs vägen eller i enkelt hopspikade kojor av bräder.
Men många har jag flyttat in i luftslott. Jag tror den opolitiska människan tillhör en förlorad generation.

Inga kommentarer: