2016-11-25

Klimatet

Lyssnar på några högerextrema klimatförnekare. Samtal är naturligtvis omöjligt. De vet trots att deras okunnighet är lika slående som deras totala likgitighet inför vetenskap och beprövad erfarenhet.
De vill inte resonera utan enbart provocera. Det visar sig snabbt att de inte följer vare sig nyhetsrapportering eller förstår vidden av de exempel jag tar upp. Som detta. Men de gillar Donald Trumps påstående att klimatförändring är ett kinesiskt påhitt för att stoppa delar av USAs industri? Det ligger något i det, svarar de! När jag undrar vad, uteblir svaren och övergår alltmer till irritation över mina frågor? Är jag dum? Fattar jag inte vilken jävla lögn klimatfrågan handlar om? Vart vill jag komma? Hit.
Det känns som att lyssna på tokreligiösa som hävdar att jorden är 10 000 år gammal. Eller lyssna på konspirationsteoretiker som vet att människan aldrig satt sin fot på månen.
Sjumila-egon vilse i pannkakan. Här finns mer.  

Inga kommentarer: