2008-12-06

Charles och Emma


... "Jag vill övertyga dig käre Charles att lämna London omedelbart och få lite vila. Du har sett så dålig ut en tid, att jag är orolig för att du kommer att bli sängliggande … inget skulle göra mig lyckligare än att jag kunde vara till någon nytta och lindring för min egen käre Charles, när han inte mår bra. Så må inte mer illa förrän jag kan vara med dig och vårda dig" ...

Den 29-årige Charles frieri till sin 30-årige kusin kom som en blixt från klar himmel. Emma, som höll på att hamna på glasberget (hon bodde hos föräldrarna), sade omedelbart ja. Det chockade Charles. De skildes åt - Emma förvirrad, Charles med huvudvärk.

Bröllopet ägde rum i stillhet. Ingen fest, ingen middag. Charles och Emma tog tåget till London. Under resans gång delade de på några sandwich och en flaska vatten.

Inga kommentarer: